Απόφαση προστασίας λαϊκού εισοδήματος από το Δημοτικό Συμβούλιο Ζωγράφου

Απόφαση προστασίας λαϊκού εισοδήματος από το Δημοτικό Συμβούλιο Ζωγράφου

Στη τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου συζητήθηκε η πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης (αναφέρεται στο τέλος του κειμένου) για διαγραφή και ρύθμιση χρεών μικρο-οφειλετών προς τον Δήμο, ζητώντας να ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωση Ανδρέας Καραβίδας ερμηνεύοντας το σκεπτικό της πρότασης της παράταξής του μεταξύ των άλλων είπε ότι: «Μετά τα μέτρα εξασφάλισης της υφαρπαγής της λαϊκής κατοικίας από τις τράπεζες με τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, την ποινικοποίηση των λαϊκών κινητοποιήσεων, με τον χαρακτηρισμό του «αδικήματος» της παρακώλυσης πλειστηριασμών ως ιδιώνυμο, κυβέρνηση – Τρόικα προχωρούν ακόμα περισσότερο με την απόφαση για κατασχέσεις ακινήτων για χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά Ταμεία.

Είναι μια απόφαση που θέτει σε άμεσο κίνδυνο την πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών, αφού οι κατασχέσεις σε Δημόσιο και Δήμους μπορούν να ξεκινήσουν για χρέη από 500 ευρώ. Σε μια περίοδο που τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία ξεπερνούν τα 100 δις ευρώ και το 80%, βάσει των στοιχείων της ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων), είναι ποσά μέχρι 3.000 ευρώ, είναι καθαρό ποιος έχει μπει στο στόχαστρο.

Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερο βάρος στη διεύρυνση και στην είσπραξη αυτών των εσόδων για τους Δήμους

Μπροστά στην κατάσταση που διαμορφώνεται είναι απαραίτητο ως Δημοτικό Συμβούλιο να αναδείξουμε το θέμα και να σηματοδοτήσουμε τη θέλησή μας για την προστασία του λαϊκού εισοδήματος και κατοικίας. Ειδικότερα να μην επιτρέψουμε οι δημοτικές Υπηρεσίες και οι οφειλές προς το Δήμο, να συμβάλλουν σε αυτή τη βαρβαρότητα».

Η Δήμαρχος ΖωγράφουΤίνα Καφατσάκη δήλωσε ότι συμφωνεί με την πρόταση, με την έννοια ότι θα πρέπει να υπάρξει μια δικαιότερη νομοθετική ρύθμιση δηλ. μία τροπολογία η οποία θα θέτει τα όρια του εισοδήματος κάτω από το οποίο δεν θα προχωρά ο Δήμος στο μπλοκάρισμα του ΑΦΜ του κάθε κατοίκου ή δεν θα προχωράει στην παρακράτηση αυτού του ποσού από το λογαριασμό του μέσω Τραπέζης, για να συμπληρώσει ότι «Εγώ βάζω αυτά τα όρια γιατί όλη η ομαδοποίηση που αναφέρει η Λαϊκή Συσπείρωση στη παραγρ. 2 χρειάζεται μια εξέταση. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα  να ελεγχτεί το Ε1, το Ε9 να υπάρχουν όρια  και σε αυτά να υπάρχει η δυνατότητα των Δήμων. Ο Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να σταματάει κάθε διαδικασία κατάσχεσης λογαριασμών, το μπλοκάρισμα της φορολογικής ενημερότητας λαϊκών νοικοκυριών, μικροεπαγγελματιών για μικροοφειλές, γιατί ο δημοτικός ταμίας που είναι δημόσιος υπάλληλος αν κάνει κάτι τέτοιο φέρει την ευθύνη του καταλογισμού μιας τέτοιας ενέργειας, όσες αποφάσεις και να πάρει ένα δημοτικό συμβούλιο. Ο δημοτικός ταμίας πρέπει να συναινέσει ο ίδιος σε μια τέτοια διαδικασία, γιατί έχει προσωπική ευθύνη».

Επίσης συμφώνησε ότι πρέπει να απαιτήσουν από την Κυβέρνηση όλοι οι Δήμοι, συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου Ζωγράφου, να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να θέτει όριο εισοδήματος και οφειλών, εισόδημα από κάθε πηγή και με αυτήν ακριβώς τη νομοθετική ρύθμιση να ανακουφίζεται ο κόσμος που έχει πραγματική ανάγκη για να σταματήσει η διαδικασία κατάσβεσης λογαριασμών και το μπλοκάρισμα του ΑΦΜ των λαϊκών νοικοκυριών, διευκρινίζοντας ότι: «εγώ ως λαϊκά νοικοκυριά θα ήθελα να υπάρχει συγκεκριμένο όριο εισοδήματος και συγκεκριμένες οφειλές. και θεωρώ ότι σωστά ζητάει η Λαϊκή Συσπείρωση ότι ο Δήμος θα πρέπει να διασφαλίσει τις διαδικασίες είσπραξης οφειλών από μεγάλες επιχειρήσεις που μόνιμα υπεκφεύγουν».

Τελειώνοντας την τοποθέτησή της δήλωσε: «πιστεύω ότι το δημοτικό συμβούλιο παίρνοντας μια τέτοια απόφαση θα πρέπει να είναι σίγουρο ότι μπορεί να την εφαρμόσει. Επομένως εγώ πιστεύω ότι το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να απαιτήσει από την Κυβέρνηση, μπορεί να δηλώσει ότι είναι αίσχος αυτή η κατάσταση που επικρατεί, μπορεί να απαιτήσει τη θεσμοθέτηση τη δυνατότητα να άρει νομοθετικά την αναγκαστική διαδικασία, να σηματοδοτήσει την πολιτική του βούληση με μια τέτοια πρόταση. Εκείνο που δεν μπορεί να κάνει είναι να την εφαρμόσει ακόμη και αύριο γιατί δυστυχώς για μένα δεν μπορεί να το κάνει. Από κει και πέρα όλα τα υπόλοιπα είναι αποδεκτά».

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε και η απόφαση πάρθηκε ομόφωνα γιατί συμπληρώθηκε στην πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης που έγινε δεκτή και στα πέντε σημεία της, η τροπολογία που έχει προωθήσει στη Βουλή πρωτοβουλία Δήμων, η οποία έχει ως εξής:.

1. Το Δημοτικό Συμβούλιο απαιτεί από την κυβέρνηση να θεσμοθετήσει άμεσα τη δυνατότητα διαγραφής όλων των μικρό – οφειλών για νοικοκυριό, μικροεπαγγελματίες, που αποδεδειγμένα δεν μπορούν και δεν έχουν να πληρώσουν, με ευθύνη και απόφαση των Δημοτικών Συμβουλίων.

2. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει να σηματοδοτήσει αυτή του την πολιτική βούληση απαλλάσσοντας όλους όσους εντάσσονται στο Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης, είναι μακροχρόνια άνεργοι, ΑΜΕΑ με αναπηρία πάνω από 65%, πολύτεκνοι – είναι καταγεγραμμένοι από την κοινωνική τους υπηρεσία ως οικονομικά ανήμποροι, που προσφεύγουν στις δομές φτώχειας του Δήμου.

3. Ο Δήμος σταματάει κάθε διαδικασία κατάσχεσης λογαριασμών, το μπλοκάρισμα της φορολογικής ενημερότητας λαϊκών νοικοκυριών, μικροεπαγγελματιών για μικροοφειλές.

4. Ο Δήμος θα διασφαλίσει τις διαδικασίες είσπραξης οφειλών από μεγάλες επιχειρήσεις που μόνιμα υπεκφεύγουν.

5. Το Δημοτικό Συμβούλιο απαιτεί η κυβέρνηση να άρει νομοθετικά την καταναγκαστική διαδικασία, που εκβιάζει εργαζόμενους και αιρετούς να στέλνουν τον φτωχόκοσμο στα δίχτυα της εφορίας και των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.»

                                                                      ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ -ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 «Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006, προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:

3α. « Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή  η διαγραφή  κάθε είδους χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, προς τους Δήμους ολόκληρων ή εν μέρει για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες, τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους μακροχρόνια άνεργους, όπως η ιδιότητα των ανωτέρω οροθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και τους δικαιούχους του πρώτου κεφαλαίου του ν. 4320/2015 (Α’ 29) και για περίπτωση που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία που προήλθε ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητά . Με την ίδια απόφαση μπορεί να τίθενται και τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών,  ή μείωση, ή  δοσοποίηση τους.

β. Οι ΔΕΥΑ και τα ΝΠΔΔ των δήμων με  απόφαση  του Διοικητικού Συμβουλίου τους μπορούν να αποφασίζουν  κατά αντιστοιχία και με τα ίδια κριτήρια  μετά από αίτηση των χρηστών τους. Οι ΔΕΥΑ μπορούν  επίσης να θεσπίζουν  διαγραφή χρεών ολοκληρωτικά ή εν μέρη, καθώς και την δοσοποίηση τους για  επαγγελματίες και αγρότες  που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία που προήλθε από γεγονότα ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα και των οποίων το οικογενειακό ετήσιο εισόδημα δεν  υπερβαίνει τα 12  χιλιάδες (12.000) ευρώ. Με την ίδια απόφαση  τίθενται τα εισοδηματικά και άλλα κοινωνικά  κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή  μείωση  ή  δοσοποίηση τους».

 

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου