Αναστασία Μπότου Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου “Οραματίζομαι μια Ανθρώπινη Κοινωνία”

Αναστασία Μπότου Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου “Οραματίζομαι μια Ανθρώπινη Κοινωνία”

Μιλάνε τα έργα και οι πράξεις μου

Τέσσερα χρόνια Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου η Αναστασία Μπότου (Τασία όπως την φωνάζουν οι φίλοι της) αισθανόταν ότι ακροβατούσε πάνω σε τεντωμένο σχοινί, όπως χαρακτηρίζει η ίδια αυτή της τη θητεία, με καλές και κακές στιγμές.

Ως Πρόεδρος παράλληλα των Σχολικών Επιτροπών της δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθεί με τον Σχολικό Αθλητισμό να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα και να συνεισφέρει στην αθλητική ανέλιξη των παιδιών, δημιουργώντας παράλληλα και άλλες δράσεις.

Ως υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με την παράταξη του Δημάρχου Βασίλη Θώδα, μετά από όλη την πορεία της που καταγράφει σε αυτή μας τη συνέντευξη, ζητάει την υποστήριξη των συνδημοτών της γιατί «είναι σημαντική για μένα», όπως εξομολογείτε με την ειλικρίνεια που την διακρίνει.

Τέσσερα χρόνια Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου κυρία Μπότου. Οι καλές και οι κακές στιγμές.

Δύσκολο το έργο μου ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Είναι τεράστια η ευθύνη να κατέχεις την αμέσως σημαντικότερη μετά το Δήμαρχο θέση στο Δήμο κύριε Ραυτόπουλε. Σε κάθε Δημοτικό Συμβούλιο αισθανόμουν σαν να ακροβατούσα πάνω σε ένα τεντωμένο σχοινί. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι μια μικρή βουλή και οι αποφάσεις του επηρεάζουν την πόλη και την ποιότητα ζωής των πολιτών της. Έπρεπε να δημιουργώ κλίμα που να επιτρέπει την ανάπτυξη ενός εποικοδομητικού και δημοκρατικού διάλογου, ώστε να βρίσκονται λύσεις και να γίνονται έργα που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής μας. Συνεχής ήταν ο αγώνας μου, ώστε να ξεφύγουμε από τις μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις, τις εξυπνάδες, τις ειρωνείες και τις προσωπικές προσβολές και να σκύψουμε πάνω στα προβλήματα της πόλης μας. Εκτιμώ ότι κατάφερα να μην είναι το Δημοτικό Συμβούλιο ένα κακέκτυπο των παραθύρων της τηλεόρασης, αλλά ένας χώρος ουσιαστικού προβληματισμού. Καλές στιγμές όταν κατάφερνα το συμφέρον της πόλης να υπερτερήσει των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και να παρθούν σημαντικές αποφάσεις. Κακές στιγμές όταν αναγκαζόμουν να επιβάλλω τους κανόνες λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να διαφυλάσσεται το κύρος του, καθώς και η ισοτιμία και η αξιοπρέπεια των δημοτικών συμβούλων.

Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών. Ασχοληθήκατε με τον Σχολικό Αθλητισμό. Τι αποκομίσατε από αυτή τη δραστηριότητά σας;

Ήταν όνειρο μου η ανάπτυξη του Σχολικού Αθλητισμού. Ως Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα και να συνεισφέρω στην αθλητική ανέλιξη των παιδιών.

Οργανώσαμε σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολείων και τις Αθλητικές Ομοσπονδίες το Πρόγραμμα «Σχολικός Αθλητισμός: Γιορτές Αθλημάτων».

Συγκεκριμένα χρησιμοποιήσαμε τα δύο κλειστά γυμναστήρια του δήμου και με τη βοήθεια ομοσπονδιακών προπονητών οι μαθητές/τριες Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης των δημοτικών σχολείων:

  • Έμαθαν βασικές δεξιότητες των αθλημάτων του βόλεϊ, του μπάσκετ και του ποδοσφαίρου σάλας και διοργανώθηκαν διασχολικά πρωταθλήματα.

  • Επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις της ξιφασκίας και της τοξοβολίας στο Ολυμπιακό Στάδιο, γνώρισαν τους κανόνες και τις τεχνικές των αθλημάτων και είχαν την χαρά να ξιφασκήσουν και να ρίξουν με τόξο.

  • Ξεναγήθηκαν στο Ολυμπιακό Μουσείο το οποίο ήταν μια ευχάριστη έκπληξη και εμπειρία για τα παιδιά, γιατί περιηγήθηκαν σε ένα εντυπωσιακό και σύγχρονο τεχνολογικά μουσείο, όπου γνώρισαν την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.

  • Επιπλέον σε συνεργασία με τον Ηλυσιακό διοργανώσαμε δύο διασχολικά πρωταθλήματα Υδατοσφαίρισης για τους μαθητές και μαθήτριες Γ΄ και Δ΄ τάξης του δημοτικού

  • Αναλάβαμε το κόστος μετακίνησης των μαθητών/τριών των παραπάνω τάξεων, ώστε να υλοποιηθεί το πρόγραμμα Κολύμβησης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των γονέων.

  • Στο Πρόγραμμα Σχολικός Αθλητισμός: Γιορτές Αθλημάτων συμμετείχανε κα οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης Γυμνασίου, που γνώρισαν τους κανόνες και τα βασικά στοιχεία των Αθλημάτων της Πυγμαχίας και της Άρσης Βαρών.

Είναι γεγονός ότι βάλαμε στοίχημα να αναπτύξουμε τον Σχολικό Αθλητισμό και τα καταφέραμε. Τα παιδιά καταχάρηκαν και αγάπησαν τον αθλητισμό. Έρχονταν με χαρά να συμμετέχουν και να βιώσουν αυτή την μοναδική εμπειρία. Γνώρισαν τους πρωταθλητές των αθλημάτων και ήταν τόσο το ενδιαφέρον τους που τους βομβάρδιζαν συνεχώς με ερωτήσεις για να μάθουν. Έμειναν έκπληκτα όταν αθλητές όπως ο Διαμαντίδης, ο Σχορτσιανίτης και ο Μίσσας βρέθηκαν μαζί τους στο γήπεδο.

Και δεν σταματήσαμε στον Σχολικό Αθλητισμό, αλλά προχωρήσαμε και σε άλλες δράσεις. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τον ΣΠΑΥ (Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης του Υμηττού) πραγματοποιήσαμε στα δημοτικά σχολεία προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Τα παιδιά ανακύκλωσαν, υιοθέτησαν φυτά και φύτεψαν δέντρα.

Επιπλέον, διοργανώσαμε Περιπάτους στον Υμηττό για τους γονείς και τους μαθητές/τριες των δημοτικών σχολείων. Παιδιά και γονείς γνώρισαν την πανίδα και τη χλωρίδα του Υμηττού, περπατώντας τα μονοπάτια του με ασφάλεια κάτω από την καθοδήγηση εξειδικευμένων περιπατητών.

Μέσα από αυτές τις δράσεις που διοργανώσαμε ανακάλυψα ότι αρκεί να έχεις όραμα, μεράκι και επιμονή, ώστε να προσφέρεις στους ανθρώπους της πόλης σου και ιδιαίτερα στα παιδιά δραστηριότητες που θα τις αγκαλιάσουν. Οραματίζομαι μια Ανθρώπινη Κοινωνία και προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσω να εργάζομαι.

Προχωρήσατε όμως και με τις σχολικές υποδομές. Τι ακριβώς έγινε;

Από την αρχή που ανέλαβα ως Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών στόχος μου ήταν να λύσω τα προβλήματα των σχολείων κύριε Ραυτόπουλε. Παρέλαβα από την Ένωση Γονέων ένα μεγάλο ντοσιέ στον οποίο είχαν καταγράψει όλα τα προβλήματα των σχολείων και άρχισα να δουλεύω συστηματικά. Σήμερα 4 χρόνια μετά είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι σε συνεργασία με τους Διευθυντές και τους γονείς καταφέραμε να τα λύσουμε.

Συγκεκριμένα:

Βάφτηκαν όλα τα σχολεία και ανασκευάστηκαν οι προαύλιοι χώροι τους με σύγχρονα και ασφαλή υλικά.

Έγιναν οι απαραίτητες ανακατασκευές και συντηρήσεις των κτηρίων.

Εξοπλίστηκαν με τον απαραίτητο τεχνολογικό, παιδαγωγικό και αθλητικό εξοπλισμό, γι’ αυτό και ανταπεξήλθαν και στις απαιτήσεις της Τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τα σχολεία μας σήμερα διαθέτουν εργαστήρια πληροφορικής με σύγχρονους υπολογιστές, λάπτοπ, τάπλετ, διαδραστικούς πίνακες ή βιντεοπροτζέκτορες στις τάξεις. Διαθέτουν όλη την υποδομή, ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να μαθαίνουν μέσα από τις πιο σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.

Επενδύσαμε στο να έχουμε σχολεία δημιουργικά και ανοικτά στην κοινωνία. Γι’ αυτό ανακατασκευάσαμε όλα τα γυμναστήρια και τις αίθουσες εκδηλώσεων, στις οποίες τοποθετήσαμε νέες ηχητικές και φωτιστικές εγκαταστάσεις, για να μπορούν τα παιδιά να εκφραστούν μέσω πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Εφαρμόσαμε το Πρόγραμμα Αισθητικής Αναβάθμισης των Σχολείων «Τα παιδιά ζωγραφίζουν το σχολείο τους», γιατί θέλουμε ένα καθαρό και καλαίσθητο σχολείο. Οι μαθητές/τριες επιλέγουν τα σχέδια, και να συμμετέχουν στο ζωγράφισμα του σχολείου τους.

Προχωρήσαμε στην αντικατάσταση των λαμπτήρων φθορισμού με LED.

Εφαρμόσαμε τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση δημιουργώντας 14 νέες αίθουσες νηπιαγωγείων πλήρως τεχνολογικά και παιδαγωγικά εξοπλισμένες.

Έχουμε προχωρήσει σε πολεοδομικές τακτοποιήσεις των σχολείων.

Στηρίζουμε κάθε πολιτιστική και περιβαλλοντική δραστηριότητα των μαθητών και μαθητριών.

Τέλος, θεωρώ ότι μια από τις σημαντικότερες συνεισφορές μου στην Εκπαίδευση είναι το ότι έχουμε προχωρήσει να ελέγξουμε τη Στατική Επάρκεια των Σχολείων. Η ασφάλεια των παιδιών είναι προτεραιότητα όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Μάλιστα οι μηχανικοί που ανέλαβαν να κάνουν τον Προσεισμικό Έλεγχο μας διαβεβαίωσαν ότι τα σχολεία μας είναι ασφαλή και σε καλή κατάσταση.

Είμαι ευτυχής γιατί μέσα σε 4 χρόνια καταφέραμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν σε καλαίσθητα και ασφαλή σχολεία, που διαθέτουν όλο τον απαραίτητο τεχνολογικό και παιδαγωγικό εξοπλισμό, ώστε να τους παρέχεται η Παιδεία που τους αξίζει.

Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω ότι 8 Οκτωβρίου 2023 έχουμε Δημοτικές Εκλογές και κατεβαίνω Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με τον Συνδυασμό: «Συμμαχία Δημιουργίας για το Δήμο Ζωγράφου» του Βασίλη Θώδα.

Η υποστήριξή σας είναι σημαντική για μένα.

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου