Ο ρόλος του Προέδρου του Δ.Σ. είναι ο δεύτερος σημαντικότερος ρόλος μετά τον Δήμαρχο.

Ο ρόλος του Προέδρου του Δ.Σ. είναι ο δεύτερος σημαντικότερος ρόλος μετά τον Δήμαρχο.

Η Αναστασία Μπότου ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ζωγράφου στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μας μιλάει  για τον τρόπο λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου που είναι ένα συλλογικό όργανο που αποφασίζει έργα και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητα ζωής στην πόλη, για τις ισορροπίες που πρέπει να έχει ένας Πρόεδρος ώστε να μη μετατρέπονται οι συζητήσεις των δημοτικών θεμάτων σε καταγγελίες, γιατί τα προβλήματα της πόλης απαιτούν συνεργασία και συναίνεση για να λυθούν και ότι προσπαθεί προς αυτή την κατεύθυνση να συμβάλλει.

Επίσης ως Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών συνειδητά αποφάσισε να ασχοληθεί με τα δύσκολα θέματα της Εκπαίδευσης, τα οποία  μέχρι να αναλάβει Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών κανείς δεν ήθελε  να αγγίξει  και να βάλει σε τάξη το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σχολείων και ότι  η σημερινή Διοίκηση του Δήμου έχει θέσει σε προτεραιότητα τα θέματα της Εκπαίδευσης και δουλεύει ασταμάτητα. Επιδιώκει να δώσει ουσιαστικές λύσεις και να μην μείνει σε έργα βιτρίνας.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

3 χρόνια Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κυρία Μπότου

 Είναι μεγάλη ευθύνη ο ρόλος της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κύριε Ραυτόπουλε. Είναι θεσμικά ο δεύτερος σημαντικότερες ρόλος μετά το Δήμαρχο.  Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το συλλογικό όργανο που αποφασίζει έργα και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητα ζωής στην πόλη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να εκφράζονται όλες οι απόψεις και μέσα από τη διαλογική συζήτηση να παίρνονται οι ενδεδειγμένες αποφάσεις που αναβαθμίζουν την πόλη μας και διευκολύνουν την καθημερινότητα των κατοίκων της. Στο δημοτικό συμβούλιο συζητιούνται όλα τα θέματα και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πόλης με σκοπό είτε να δοθούν άμεσες λύσεις είτε να προγραμματιστεί η υλοποίηση των απαραίτητων έργων για την επίλυσή τους.

Οφείλω να ομολογήσω ότι η πανδημία έχει δυσχεράνει τη δημοκρατική λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Για μεγάλο χρονικό διάστημα τα συμβούλια γίνονταν μέσω τηλεδιασκέψεων,  αλλά και σήμερα που γίνονται με φυσική παρουσία υπάρχουν περιορισμοί, οι οποίοι δεν επιτρέπουν στους δημότες να προσέλθουν είτε για να τα παρακολουθήσουν είτε για να θέσουν ζητήματα που τους απασχολούν. Η κατάσταση αυτή με λυπεί, γιατί η συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση των αποφάσεων για την πόλη είναι η ύψιστη έκφραση της δημοκρατίας. Αναμένω με αισιοδοξία τη στιγμή, που θα αφήσουμε πίσω την πανδημία και θα επιτρέπεται στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά,με τη φυσική τους παρουσία στο δημοτικό συμβούλιο, στις αποφάσεις για το μέλλον της πόλης.

Σχετικά τώρα με τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου με προβληματίζει το γεγονός ότι συζητάμε περισσότερο για τα θέματα γενικής πολιτικής παρά για τα θέματα του Δήμου. Υπάρχει μια προσπάθεια από συγκεκριμένες δημοτικές παρατάξεις μεταστροφής της συζήτησης από τα δημοτικά ζητήματα σε καταγγελίες για τις ιμπεριαλιστικές πολιτικές που εφαρμόζονται στο πλανήτη. Επίσης, υπάρχουν προσωπικές στρατηγικές με αποτέλεσμα να εκφράζονται θέσεις και απόψεις, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ούτε είναι εφικτές, αλλά λέγονται γιατί ακούγονται ευχάριστα στους δημότες. Ιδιαίτερα από την αρχή της χρονιάς υπάρχει έντονη τάση κομματικοποίησης και λαϊκισμού στο δημοτικό συμβούλιοκαι αυτό είναι εις βάρος της πόλης. Τα προβλήματα της πόλης απαιτούν συνεργασία και συναίνεση για να λυθούν και  προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθώ να συμβάλλω.

Αλλά και 3 χρόνια Πρόεδρος των Σχολικών Επιτροπών

 Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που είχε αφεθεί στην τύχη του και καμία Διοίκηση του Δήμου δεν ασχολήθηκε τα τελευταία 40 χρόνια, είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σχολείων κύριε Ραυτόπουλε. Τα περισσότερα σχολεία δεν ανήκουν ιδιοκτησιακά στο Δήμο Ζωγράφου και είναι εγγεγραμμένα στο κτηματολόγιο ως αγνώστου ιδιοκτήτη. Αυτό έχει  ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να ενταχτούν σε επιχορηγούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ. Όλα αυτά τα χρόνια χάθηκαν ευκαιρίες χρηματοδότησης ανακατασκευής και ενεργειακής αναβάθμισης των σχολείων, που αν είχαμε τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούμε θα είχαν λυθεί τα κτηριακά προβλήματα που παρουσιάζουν.

Καμία διοίκηση του Δήμου μέχρι σήμερα δεν θέλησε να καταπιαστεί με ένα τόσο σοβαρό θέμα, γιατί αφενός είναι δύσκολο να λυθεί και αφετέρου τα αποτελέσματα δεν φαίνονται και δεν επιφέρουν ψήφους, γι’ αυτό προτίμησαν να αφήσουν να διαιωνίζεται αυτή η απαράδεκτη κατάσταση εις βάρος της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης.

Εμείς τολμούμε και έχουμε δρομολογήσει τις ενέργειες ώστε τα σχολεία που είναι αγνώστου ιδιοκτήτη να περάσουν στην ιδιοκτησία του Δήμου. Στο επόμενο χρονικό διάστημα ανατίθεται σε δικηγόρο να κάνει όλες τις νομικές διαδικασίες για να βγουν οι σχετικές αποφάσεις. Για το σκοπό αυτό έχουμε ήδη τακτοποιήσει πολεοδομικά τα σχολεία και έχουμε πλέον τοπογραφικά και σχέδια. Να σκεφτείτε ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπήρχαν ούτε τοπογραφικά ούτε σχέδια. Τώρα έχουμε φτιάξει ένα ολοκληρωμένο αρχείο με τα σχέδια και τα τοπογραφικά των σχολείων. Στόχος είναι  να περάσουμε τα σχολεία άμεσα στην ιδιοκτησία του δήμου και να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα προγράμματα ΕΣΠΑ για την συντήρηση και ενεργειακής αναβάθμισής τους. Ήδη έχουμε υποβάλλει πρόταση για ενεργειακή αναβάθμιση του 3ου Γυμνασίου Λυκείου που ανήκει ιδιοκτησιακά στο Δήμο Ζωγράφου.

Τα τρία χρόνια που είμαι Πρόεδρος των σχολικών επιτροπών έχει γίνει ένα σημαντικό έργο για την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων  και λύθηκαν χρόνια προβλήματα. Καταγράψαμε τα προβλήματα και τις ανάγκες των σχολείων ανά συγκρότημα και προγραμματισμένα προχωρήσαμε στα αναγκαία έργα. Μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε και αυτό είναι κοινή ομολογία, να έχει λυθεί το 95% των προβλημάτων που παρουσιάζουν τα σχολεία και να έχει προγραμματιστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα να λυθούν και τα υπόλοιπα. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές γνωρίζουν ότι είμαστε εκεί για να λύσουμε όποιο πρόβλημα παρουσιαστεί.

Εφαρμόσαμε τη Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση ξεκινώντας από το μηδέν, (η προηγούμενη διοίκηση δεν έφτιαξε καμία αίθουσα νηπιαγωγείων),δημιουργώντας 14 νέες αίθουσες νηπιαγωγείων τις οποίες τις εξοπλίσαμε με όλο τον απαραίτητο τεχνολογικό και παιδαγωγικό εξοπλισμό, ώστε να καλύψουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων και προνηπίων του δήμου.

Παρείχαμε όλο τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό (Η/Υ, Laptops, videoprojectors, tablets), ώστε να εφαρμοστεί η Τηλεκπαίδευση. Έχουμε αγοράσει 7 φορές περισσότερο εξοπλισμό σε 3 χρόνια από ότι είχε αγοράσει η προηγούμενη διοίκηση σε 5. Σήμερα τα σχολεία μας διαθέτουν όλο τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών. Μάλιστα αυτές τις μέρες παραλαμβάνουν και επιπλέον τεχνολογικό εξοπλισμό από την Περιφέρεια Αττικής.

Θέσαμε σε προτεραιότητα τα θέματα ασφάλειας των μαθητών και ικανοποιήσαμε όλα τα σχετικά αιτήματα των σχολείων.

Επιχορηγήσαμε και υποστηρίζουμε δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις των μαθητών/τριών. Έχοντας επίγνωση ότι τα παιδιά μας λόγω της πανδημίας περιορίστηκαν και αποξενώθηκαν σκοπεύουμε να διοργανώσουμε σε συνεργασία με τα σχολεία δραστηριότητες που θα τους βοηθήσουν να ξανακερδίσουν την ζωή τους. Σχεδιάζουμε την οργάνωση του 1ου«Διασχολικού Πρωταθλήματος Υδατοσφαίρισης» σε συνεργασία με τον Ηλυσιακό για μαθητές/τριες Γ΄ και Δ΄ δημοτικού και σε συνεργασία με τον ΣΠΑΥ διοργανώνουμε τη δράση «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για τη συνεργασία και την ανάπτυξη του Υμηττού μας» που απευθύνεται στους μαθητές/τριες των Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου μας.

Η Διοίκηση Θώδα έχει θέσει σε προτεραιότητα τα θέματα της Εκπαίδευσης και δουλεύει ασταμάτητα. Επιδιώκει να δώσει ουσιαστικές λύσεις και να μην μείνει σε έργα βιτρίνας. Συνειδητά αποφάσισε να ασχοληθεί με τα δύσκολα αυτά που δε θέλει να αγγίξει κανείς και να βάλει σε τάξη το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σχολείων, τις πολεοδομικές τακτοποιήσεις των σχολείων και να φτιάξει αρχείο με σχέδια και τοπογραφικά. Ο Δήμος έχει επιχορηγήσει μέχρι σήμερα 175.000 € τις Σχολικές Επιτροπές και θα δώσει και άλλα χρήματα, ώστε όλα τα σχολεία να έχουν τα χρήματα που χρειάζονται για να καλύπτονται οι ανάγκες των μαθητών/τριών.

Η συμβολή των Διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των γονέων είναι σημαντική στην προσπάθειά μας και όλοι μαζί έχουμε αλλάξει την εικόνα των σχολείων στο δήμο μας και συνεχίζουμε για το καλύτερο.

 

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου