ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ για το “ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 4”

ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ για το “ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 4”

Θέσεις  με αποδείξεις – Επιθέσεις αόριστες – Συνθέσεις τελευταίας στιγμής

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 26ης Μαρτίου 2022 που συνεδρίασε στο Κινηματογράφο «Αλέκα» έγινε παρουσίαση της μελέτης του έργου κατασκευής των τριών σταθμών (Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδί) στο Δήμο μας από τους υπευθύνους της Αττικό Μετρό. Ανάμεσα στα όσα ακούστηκαν έγινε και μια ευρεία συζήτηση για το αν κατά τη διάρκεια της δημοπράτησης του έργου το 2017 τηρήθηκαν  οι πρέπουσες διαδικασίες των παρατηρήσεων ή των ενστάσεων   από την προηγούμενη Διοίκηση  της Τινας Καφατσάκη στη διάρκεια της διαβούλευσης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας επεσήμανε ότι ως το 2017 που έκλεισε η διαβούλευση δεν μας έγινε καμία ένσταση από το Δήμο Ζωγράφου, για να συνεχίσει λέγοντας ότι «Το έργο δημοπρατήθηκε το 2017. Αυτό σημαίνει ότι η μελέτη δημοπράτησης και όλες οι αδειοδοτήσεις ήταν ολοκληρωμένες το 2017 και η περίοδος της διαβούλευσης είχε λήξει το 2017. Από τη στιγμή που δημοπρατείται ένα έργο απαγορεύεται να αλλάξουν οι μελέτες. Είναι ξεκάθαρο ότι από το 2017 δεν έχει αλλάξει τίποτα, όχι μόνο στους 3 σταθμούς του Δήμου Ζωγράφου αλλά και στους 15 σταθμούς. Ό,τι δημοπρατήθηκε τότε ήταν σε γνώση όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας , Μεταφορών και Υποδομών αλλά και όλων των Δήμων. Είχαν ενημερωθεί από τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό. Υπήρξε η περίοδος της διαβούλευσης που μπορούσαν όλοι οι Δήμοι να προβούν σε οποιεσδήποτε αντιρρήσεις, διαφωνίες, επισημάνσεις, αλλαγές, απαιτήσεις».

Η Τίνα Καφατσάκη υπεραμύνθηκε για το ότι ως Δήμαρχος τότε τηρήθηκαν οι διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι «στη μοναδική διαβούλευση που έγινε το  2017 με το Δήμο Ζωγράφου η οποία  ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ενημέρωση οι τότε υπεύθυνοι της Αττικό Μετρό κ.κ. Παπαδόπουλος και Μπούσουλας μας έκαναν μια παρουσίαση και εκτός των άλλων τους τέθηκε το θέμα μιας αίθουσας που θα διαμορφωνόταν στην πλατεία Γαρδένια την οποία και αποδέχτηκαν. Μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι σήμερα προκύπτει πως η αίθουσα αυτή, είναι ιδιοκτησία κάποιου άλλου και όχι του Δήμου. Βέβαια δεν το είχαμε γραμμένο σε κάποιο συμβόλαιο σε εκείνη τη συνεδρίαση του Δ.Σ. ούτε στις  συζητήσεις που κάναμε γιατί υποτίθεται ότι όλα αυτά ήταν σ’ ένα επίπεδο προμελέτης που θα πήγαινε σε δημοπρατήσει, θα επανερχόμαστε κάποια στιγμή όταν θα είχαν προχωρήσει και όλοι μείναμε με την εντύπωση ότι η αίθουσα αυτή θα ήταν ένα θέμα προς ωφέλεια του Δήμου από την Αττικό Μετρό».

Αντικρούοντας τα όσα είπε η Τίνα Καφατσάκη   ο Νίκος Κουρέτας της είπε ότι «έπρεπε να το γνωρίζεται διότι τα σχέδια αναρτήθηκαν στη διαβούλευση, όλοι οι Δήμοι ήταν ενήμεροι και μάλιστα υπήρξαν και Δήμοι που έκαναν κάποιες παρατηρήσεις.

Το θέμα της ιδιοκτησίας αποτελεί αντικείμενο της μελέτης. Η μελέτη κοινοποιήθηκε στο Δήμο Ζωγράφου για παρατήρηση μέχρι την ανάρτηση της  διαβούλευσης και δεν φέρατε κάποια αντίρρηση σε αυτό.

 Επειδή η εταιρεία έχει συνέχεια αποκλείεται οι προηγούμενοι συνάδελφοί μου να σας είπαν κάτι τέτοιο. Από το Δήμο αυτόν σε κανένα επίπεδο δεν υπήρξε κάποια παρατήρηση, όταν ήταν γνωστή όλη η μελέτη. Η διαβούλευση δεν έρχεται στο Δημοτικό Συμβούλιο, είναι μια διαδικασία που αναρτάται στη Διαύγεια».

Αφού παρουσιάστηκαν από τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό οι διαφάνειες του έργου και δόθηκαν  απαντήσεις στις ερωτήσεις  που έθεσαν οι παρευρισκόμενοι επικεφαλής των παρατάξεων, οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι φορείς της πόλης μας, έκλεισε τη συζήτηση ο Δήμαρχος Βασίλης Θώδας  εκφράζοντας εκ μέρους των Ζωγραφιωτών τη δυσαρέσκεια για την απομείωση που υπέστη η περιουσία των δημοτών από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό και δήλωσε :

«Ευελπιστώ ότι η Αττικό Μετρό θα ανταποκριθεί θετικά στο δίκαιο αίτημα του Δήμου μας. Φαντάζομαι ότι ένα τόσο δίκαιο αίτημα θα ικανοποιηθεί χωρίς να προσφύγουμε στα δικαστήρια, που αν αναγκαστούμε… θα το πράξουμε. Είναι εκ των ων ουκ άνευ να συζητάμε και να λέμε επειδή η προηγούμενη Διοίκηση δεν ήξερε, δεν είδε, πρέπει να πληρώσει ο Ζωγραφιώτικος λαός και ο Δήμος Ζωγράφου με αυτή την απομείωση της περιουσίας του; Θέλω να πιστεύω ότι και η Αττικό Μετρό θα συμβάλλει σε αυτήν την προσπάθεια ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη σε σχέση με την περιουσία του Δήμου Ζωγράφου. Θα ενημερώσω και την πολιτική ηγεσία γι’ αυτή την αδικία και θα διεκδικήσουμε άμεσα αντισταθμιστικά οφέλη.

Από τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δ.Σ. το 2017 φαίνεται ότι προαναγγέλθηκαν επιτροπές που θα συζητούσαν κάποια αντισταθμιστικά, τα οποία δεν κατατέθηκαν ως προτάσεις ποτέ. Αντί να διεκδικηθούν αντισταθμιστικά, όπως λέγατε, ζημιώθηκε ο Δήμος με 530 λιγότερα τ.μ. από τα καταστήματα στην πλατεία Γαρδένια» και επεσήμανε ότι έχει ήδη προγραμματίσει συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών για να την ενημερώσει.

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου

Άλλη άποψη στου Ζωγράφου