ΦΥΛΛΟ 151 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017.pdf
							
                                  η άλλη άποψηΠοιοι είναι οι βα συνέχεια από την 1η σελίδα- Για τα δέντρα που οι ρίζεςτους «σηκώνουν» τις πλάκεςτων πεζοδρομίων κι όχι μόνοέχουμε να κάνουμε με δύο κα-τηγορίες:α) Είναι οι λεύκες, ευκάλυ-πτοι κ.λ.π. που εκτός από τα πε-ζοδρόμια δημιουργούν σοβαράπροβλήματα και στο αποχετευ-τικό σύστημα των κτιρίων. Γιαορισμένα από αυτά υπάρχουνήδη αποφάσεις από το ∆ημοτι-κό Συμβούλιο για την κοπήτους, π.χ. Ευδήλου & Ηφαιστίω-νος, ∆ραχμής, Ωρίωνος κ.λ.π.και β) είναι μικρά δέντρα (κυ-ρίως ελιές, νερατζιές) που προ-σπαθούμε με τα συνεργεία μαςνα ανακατασκευάσουμε τοπικάγύρω από τον κορμό τους το πε-ζοδρόμιο.Με τις πινακίδες οδικής σήμανσηςτι σκοπεύετε να κάνετε;Στα όρια του ∆ήμου μας έχουν κατα-γραφεί 3.759 πινακίδες οδικής σήμαν-σης σε 3.088 στύλους. Επειδή για μαςόπως προείπα προέχει η οδική ασφά-λεια, υλοποιούμε ένα πρόγραμμα καθα-ρισμού και αντικατάστασης των φθαρ-μένων πινακίδων οδικής σήμανσης (αρ-χής γενομένης από τις κεντρικέςοδούς).Μέχρι τώρα έχουν καθαριστεί 440 πε-ρίπου πινακίδες, ενώ έχουν αντικατα-σταθεί άλλες 900 περίπου. Παράλληλαγίνονται στερεώσεις ή αντικαταστάσειςσία απαγορεύει δημιουργίαγκαράζ κάτω από τις πλατεί-ες, το ότι όμως στις μεγαλύ-τερες πλατείες της Αθήναςυπάρχουν υπόγεια γκαράζ,αμέσως –αμέσως διαψεύδε-στε, δηλαδή υπάρχουν δύομέτρα και δύο σταθμά;του περιβάλλοντος) εάν βρεθεί ο κατάλ-ληλος χώρος και η αναγκαία χρηματο-δότηση (π.χ. πράσινο ταμείο), εννοείταιότι βλέπουμε θετικά τη δημιουργία υπο-γείων γκαράζ.Έφερε αποτέλεσμα ο επανέλεγχοςτων αποκλειστικών θέσεων στάθμευ-σης για τους ΑΜΕΑ και επίσης καταρ-γούνται οι θέσεις όταν λήξη η άδειααυτή;Με την υπ’ αριθμόν 17/2016 απόφα-ση του ∆ημοτικού Συμβουλίου Ζωγρά-φου εγκρίθηκε ο «Κανονισμός Χορήγη-σης Αποκλειστικών Θέσεων Στάθμευ-σης ΑΜΕΑ» για το ∆ήμο Ζωγράφου. Μετον παραπάνω κανονισμό καθορίστη-καν οι δικαιούχοι αποκλειστικής θέσηςστάθμευσης, τα απαιτούμενα δικαιολο-γητικά για την χορήγηση θέσης, η δια-δικασία χορήγησης, αλλά και η διαδικα-σία ελέγχου των παραχωρημένων θέσε-ων.Από την διαδικασία επανελέγχου συ-μπληρώθηκαν οι φάκελοι των παραχω-ρήσεων ως προς τα δικαιολογητικά,ώστε να είναι όλοι σύμφωνοι με τονισχύοντα κανονισμό, χωρίς διακρίσειςκαι ιδιαίτερα προνόμια για κανένα.Με την διαδικασία επανελέγχου ακυ-ρώθηκαν συνολικά δώδεκα (12) παρα-χωρήσεις και ελευθερώθηκαν οι αντί-στοιχες θέσεις στάθμευσης. Αυτέςαφορούσαν περιπτώσεις που είτε δενπληρούσαν τις απαιτήσεις του κανονι-σμού ως προς τα δικαιολογητικά (π.χ.δελτίο στάθμευσης ΑΜΕΑ), είτε περι-πτώσεις θανάτου, μετακομίσεις κ.λ.π.Σήμερα βρίσκονται σε ισχύ (γιατί ο των στύλων στήριξης των πινακίδων κιόπου είναι εφικτό ομαδοποιήσεις τωνπινακίδων ώστε να ελαττωθούν κατά τοδυνατόν οι στύλοι στους κοινόχρηστουςχώρους της πόλης.Στόχος είναι ο καθαρισμός ή η αντι-κατάσταση, όπου απαιτείται, του συνό-λου των πινακίδων οδικής σήμανσης.Θέλω όμως και από αυτό το βήμα ναπαρακαλέσω τους δημότες μας, τουςφιλάθλους των ομάδων, να μην κολλούνδιάφορα σήματα ή ετικέτες στις πινακί-δες οδικής σήμανσης, γιατί υπάρχεισοβαρός κίνδυνος πρόκλησης τροχαί-ου ατυχήματος.Έχετε πει ότι η ισχύουσα νομοθε-Οι κοινόχρηστοι χώροι πρα-σίνου σύμφωνα με το άρθρο24 του Συντάγματος προστα-τεύονται όπως τα δασικά οικο-συστήματα και σ’ αυτό τοπνεύμα υπάρχει και σχετικήνομολογία (ΣτΕ 2242/1994,γνμδ. ΠΕ 258/2001 ΣτΕ). Μεαυτό το δεδομένο και επειδή ηδημιουργία υπογείων χώρωνστάθμευσης κάτω από τουςκοινόχρηστους χώρους πρασί-νου προκαλούσε σε αρκετέςπεριπτώσεις μεγάλες αντιδρά-κατοίκους (π.χ υπόγειο γκαράζσεις απόστην Κυψέλη –οδός Κύπρου), το 2011 η∆/νση ∆ασών του Υπουργείου Περιβάλ-λοντος εξέδωσε εγκύκλιο(117840/1514/8-04-2011) σύμφωνα μετην οποία, δεν είναι δυνατή η δημιουρ-γία υπογείων χώρων στάθμευσης σεκοινόχρηστους χώρους πρασίνου.Στη συγκεκριμένη εγκύκλιο τονίζεταιεπίσης ότι με τον ίδιο τρόπο αντιμετω-πίζονται και οι κοινόχρηστοι χώροι πουστο σχέδιο πόλης μπορεί να μην χαρα-κτηρίζονται χώροι κοινοχρήστου πρασί-νου, αλλά έχουν αποκτήσει εκ τωνπραγμάτων τέτοιο χαρακτήρα. Στοπλαίσιο της παραπάνω νομολογίας (καιμε απόλυτο σεβασμό στην προστασία      4