ΦΥΛΛΟ 129 ΜΑΡΤΙΟΣ 2015.pdf
							
                                  η άλλη άποψηΣπύρος ΓΙΑΤΡΑΣ:Ο Ζωγραφιώτης στιχουργός των μεγάλων επιτυχιών Επί της Λεωφόρου Παπάγου 28 στου Ζωγράφου,υπάρχει ένα κατάστημα Οπτικών. Του ΣπύρουΓιατρά. Τον γνωρίζουν σαν έναν «επαγγελμα-τία» αλλά και έναν από τους μεγάλους στιχουργούςπου με τους στίχους του πολλά γνωστά ονόματατραγουδιστών, έγιναν «φίρμες», γιατί το κάθε κομ-μάτι, όπως λέει ο ίδιος έχει τη δική του ιστορία.Παρ’ όλα αυτά «παρέμεινα ο ίδιος όπως ξεκίνησακαι μετράω τους ανθρώπους στις ψυχές γιατί όσοικαθιστούν την ένδυση κύριο μέρος της προσωπικότη-τάς τους, δεν θα αποκτήσουν ποτέ μεγαλύτερη αξίααπό αυτή των ρούχων τους», όπως μας εξομολογεί-ται.Θέλοντας να ξετυλίξουμε αυτή την άγνωστηπλευρά του αγαπητού μας συνδημότη, του ζητήσα-με αρχικά να μας πει:∆υό λόγια για τον άνθρωπο και τον καλλιτέχνηΣπύρο ΓιατράΗ δικιά μας γενιά για κείνο το οποίο θα μετανιώ-σουμε μια μέρα κύριε Ραυτόπουλε, είναι όχι για τιςκακές πράξεις των κακών ανθρώπων, αλλά για τηνανοχή των καλών στις πράξεις των κακών.Ο καλλιτέχνης είναι ένας άνθρωπος που μπορείνα βάλει το χάος σε τάξη, να κάνει μια υπέρβαση.Αυτή είναι η καλλιτεχνική πλευρά ενός ανθρώπουο οποίος 35 χρόνια είναι στην πρώτη γραμμή της ελ-ληνικής δισκογραφίας. Πάντοτε χαμηλών τόνων,προσεκτικός γιατί ο υπερόπτης δεν έχει Θεό, ο φθο-νερός δεν έχει γείτονα και ο θυμώδης δεν έχει ούτετον εαυτό του. Αυτή είναι η άποψη η δικιά μου.Μεγάλωσα και γεννήθηκα στην Αθήνα και στιςγειτονιές της Αθήνας τότε που οι γειτονιές είχαν άλ-λη δομή και άλλη αξία. Αγάπησα τους ανθρώπουςκαι αυτοί με αγάπησαν.Έγραψα μεγάλα τραγούδια, ξεκινώντας από τονμέγα Πάριο με το «Αν δεν είχα και σένα τι θα ήμουνστη γη», χαρακτηριστικά μετά στο μέγα ∆ιονυσίουμε το «της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος», «-μας υποχρέωσες», «νομίζεις», «καλύτερα μαζί σουκαι τρελός», στον Αντύπα με το «στείλε μου σε πα-ρακαλώ ένα σημάδι μόνο» και σε μια χαρακτηριστι-κή στιγμή της ψυχής και της ζωής μου τον Κοντολά-ζο με το «όλα τάδωσα για σένα».Έβγαλα νέους καλλιτέχνες όπως τον Σφακιάνακητου οποίου το ρεπερτόριο κατά 60% είναι δικό μας,από «τον αετό πεθαίνει στον αέρα», «σώμα μου»,«μήπως είμαι τρελός», «σκιές δεν αγαπάνε», «δεν θαπετάξουμε ποτέ», μεγάλα τραγούδια που ακούγο-νται καθημερινά σε όλες τις νυχτερινές διασκεδά-σεις και πολλές φορές και στις ημερήσιες.Έμαθα νάμαι ελεύθερος, να σκέπτομαι και να δί-νω. Αυτή είναι η καλλιτεχνική μου πλευρά.Σαν άνθρωπος ζω σε μια περιοχή στου Ζωγράφουπου οι άνθρωποι με αγάπησαν και εγώ τους αγάπη-σα, μια όμορφη γειτονιά έστω και αν πολλές φορέςοι άνθρωποι οι σωστοί και οι ολοκληρωμένοι φύγα-νε, άλλαξαν γειτονιές, αλλά τι να κάνουμε έτσι είναιη ζωή, έρχεται και πάει και έρχεται η στιγμή που θααποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφή-σεις.Τα μυαλά είναι σαν αλεξίπτωτα, για να λειτουργή-σουν πρέπει να είναι ανοικτά. Προσπάθησα να κρα-τήσω ανοικτή την πόρτα του μυαλού μου και να σκέ-πτομαι σωστά, γιατί η σκέψη για την ψυχή είναι ότιτο φως για τα μάτια.Αγάπησα τους καλλιτέχνες και με αγάπησαν καιαυτοί.Τα τελευταία χρόνια αναδείχτηκε ο Νίκος Οικονο-μόπουλος, ένα μεγάλο ταλέντο, με το μεγάλο τρα-γούδι «το άκουσα» και στη συνεχεία με το «κατάθε-ση ψυχής», άφησε και αυτός μια μεγάλη εποχή. Αλ-λά δεν πρέπει να παραλείψω, είμαι υποχρεωμένοςνα το πω, επειδή αγάπησα το τραγούδι και αυτόνπου το τραγούδησε, τον Σταμάτη τον Γονίδη, τονΓονίδη των κόκκινων στιγμών, τον μεγάλο Γονίδη,που μας τραγούδησε το «όλα σ’ αγαπάνε».Έβγαλε επίσης την Πάολα στο ξεκίνημά της ωςσυνθέτης εγώ και ο Αλέκος ο Χρυσοβέργης με τονοποίον συνεργάζομαι και συνεργάστηκα για πολλάχρόνια, έγραψε και με τον Λαβράνο και με τον μεγά-λο Αντώνη Βαρδή, που αγαπηθήκαμε και γράψαμεκαι μαζί τον μεγάλο δίσκο του Πάριου «όταν βραδιά-ζει». Έγραψα επίσης και με τον υπέροχο, τον ανεξά-ντλητο, τον αιώνιο το ∆ημήτρη τον Μητροπάνο, ολό-κληρο δίσκο, «ένας καινούργιος άνθρωπος» στονοποίον είναι όλα τα τραγούδια τα δικά μας.Θέλω κάποτε να πω και άλλα που αφορούν τηνελληνική δισκογραφία γιατί εγώ ήμουνα κάτω απότις φτερούγες ενός πολύ μεγάλου ανθρώπου, τουμεγαλύτερου δισκάνθρωπου που γέννησε ποτέ η ελ-ληνική δισκογραφία, του Μάκη του Μάτσα και τονοποίον αναφέρομαι και στο βιβλίο μου που έβγαλατώρα τελευταία.Πρέπει να τονίσω και τις μεγάλες επιτυχίες τουΚαρά, όπως «το λέγε ότι θες λέγε», «δεν πάω που-θενά», «άλλοθι δεν έχεις άλλοθι» μια σειρά από ολό-κληρους δίσκους με τους οποίους ανέβηκε και αυ-τός εκεί που είναι, στα ύψη και εμείς τραγουδηθή-καμε από αυτόν τον μεγάλο καλλιτέχνη.Βεβαίως και από τη μεγάλη Μαρινέλα, στο δίσκο«η αγάπη μας είναι πιο μικρή από το σύμπαν» στουπέροχο τραγούδι «μπορεί».Με λίγα λόγια πρέπει να πω για το μεγάλο ∆ιαμα-ντίδη, ο οποίος έχει μια εκπληκτική φωνή, αλλά έχειαντίπαλο τον εαυτό του. Γράψαμε και γι’ αυτόν με-γάλα τραγούδια, τρείς δίσκους και έχουμε αφήσεικαι εκεί τη σφραγίδα μας.Ένα επίσης μεγάλο τραγούδι το οποίο τραγουδή-θηκε και από τον Κοντολάζο, από τον Τσαλίκη καιαπό τη Γωγώ Τσαμπά, το οποίο έχει σχεδόν 3 εκα-τομμύρια χτυπήματα στο Internet, είναι ο δίσκος«κάνω τον Άγιο» και αυτό το τραγούδι έγινε ένα με-γάλο σουξέ.Τέλος η συνεργασία μας με τον Νίκο Μακρόπου-λο άρχισε και αυτού η απογείωση με «το είμαι σε κα-τάσταση εκτάκτου ανάγκης» και όλα τα τραγούδιαπου αναφέρονται στο μεγάλο αυτό δίσκο είναι οιμεγάλες επιτυχίες του συγκεκριμένου καλλιτέχνη.Βεβαίως έχουμε και τον «σταρ» όλων των ελλή-νων τραγουδιστών, τον Τόλη Βοσκόπουλο. Και τί-τλοι δίσκου «όλη η αλήθεια είναι γραμμένη στουςμαύρους κύκλους των ματιών μου που δεν υπήρχανπριν φύγεις προτού μ’ αφήσεις μοναχό».Αυτή είναι σε πολύ λίγες επιγραμματικές στιγμέςη πορεία μου με τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιώσαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης και είναι τόσομεγάλη, με μεγάλα τραγούδια, που θα ήταν και κου-ραστικό να αναφέρουμε σε αυτά. Παρέμεινα ο ίδιοςόπως ξεκίνησα και μετράω τους ανθρώπους στιςψυχές γιατί όσοι καθιστούν την ένδυση κύριο μέροςτης προσωπικότητάς τους, δεν θα αποκτήσουν ποτέμεγαλύτερη αξία από αυτή των ρούχων τους.Έτσι καλλιέργησα την ψυχή μου και το μυαλόμου, ζω σε μια περιοχή που οι άνθρωποι ακόμη δενείναι ξιπασμένοι, είναι χαμηλών τόνων, λόγο profileκαι θα ήθελα να πω και κάτι άλλο για όλους εκεί-νους οι οποίοι έχουν την αίσθηση της πραγματικό-τητας που είναι θέμα ταλέντου. Κάποιος από αυ-τούς που είναι περιφερόμενος, κάποια γυναίκα συ-γκεκριμένα, μου είπε πως έχει την έκτη αίσθηση,της λέω «ναι, αλλά σου λείπουν οι άλλες πέντε». ∆ενείναι εξυπνάδα να καυχιέται κανείς για κάτι, γιατί ηαλήθεια βγαίνει δύσκολα από το στόμα και πολύ δύ-σκολα μπαίνει στα αυτιά.Αυτά με λίγα λόγια είναι τα καλλιτεχνικά μου.Πως βλέπετε να κινείται κύριε Γιατρά το καλλιτεχνι-κό status σήμερα και ποιο από τα τραγούδια πουέχετε γράψει έχει μείνει βαθιά στην καρδιά σας;Τα μεγάλα τραγούδια, κύριε Ραυτόπουλε, έχουνεκλείψει βέβαια σήμερα, είναι τραγούδια με ημερο-μηνία λήξεως. Η δισκογραφία έχει μια μεγάλη κατη-φόρα, η καλλιτεχνία δεν πάει καθόλου καλά, οι άν-θρωποι, οι περισσότεροι μουσικοί, έχουν πάρει τονκατήφορο, δεν ακούω εκείνη την ένταση, την ομορ-φιά, την αγάπη των παλιών μουσικών. Το μεγάλοτραγούδι το οποίο έχει μείνει σε όλα τα στόματαόλων των καλλιτεχνών, είναι το «της γυναίκας ηκαρδιά είναι μια άβυσσος, πότε κόλαση και πότε οπαράδεισος» και δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνηςπου να μην το έχει τραγουδήσει.Είστε ένας παλιός ζωγραφιώτης αλλά και ένας άν-θρωπος της αγοράς. Τι προτείνετε στη ∆ήμαρχογια τον ∆ήμο μας;Έχω την τιμή να γνωρίζω προσωπικά την ∆ήμαρ-χο και εύχομαι να πάει καλά στην καινούργια θέσητην οποία κατέχει, για την οποία πάλεψε πολλά χρό-νια, κάτι που πιστεύω. Είναι ένα αξιόλογο άτομοπου προσδοκώ ότι αν κάνει πράξη αυτά τα οποίαέχει πεί, θα βγεί πάλι. Ξέρετε οι πολιτικοί κρίνονταιόχι από αυτά που λένε, αλλά από αυτά που κάνουν.Και θα είναι πολύ σημαντικό το ∆ήμο του Ζωγράφουνα τον διοικούν άνθρωποι ικανοί, που να μην σκέ-πτονται τις επόμενες εκλογές, αλλά να σκέπτονταιπάντα διαχρονικά, να χτίζουν και να φτιάχνουν γι’αυτούς που θα έρθουν, όχι γι’ αυτούς που είμαστετώρα.   Καλό Πάσχα«Saloon» piano restaurantΜε τις απλές μελωδίες του πιάνου που ενισχύ-ουν τη ρομαντική ατμόσφαιρα, ο πελάτης απο-λαμβάνει το μενού του με πρωτότυπο σερβίρι-σμα και δέχεται τις εκπλήξεις της βραδιάς.Η εξυπηρέτηση του πελάτη παραμένει το μεγα-λύτερο όπλο του καταστήματος.Σας ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗΑΛΚΜΑΝΟΣ 36, ΙΛΙΣΙΑ, 115 28 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ. 2107242208, FAX: 2107222214e-mail: saloon_restaurant@yahoo.gr • www.saloonrestaurant.grΙ∆ΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ - ∆ΕΞΙΩΣΕΙΣ - CATERING4