Τάσος Τανταρούδας Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΑΞΙΑΔΗΖ: Τα τελευταία χρόνια η ακίνητη περιουσία της ΜΑΞΙΑΔΗΖ είχε απαξιωθεί

Παρακάμψαμε το «πρωτόκολλο» που είθισται να ακολουθείται  σε μια συνέντευξη να ζητάς την άποψη του Προέδρου  ενός οργανισμού ή μιας εταιρείας για το πώς διοικείται και ποιες είναι οι προοπτικές  εξέλιξης αυτής,  απευθυνθήκαμε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΜΑΞΙΑΔΗΖ Τάσο Τανταρουδα,  επειδή η αλλαγή του Διοικητικού Συμβουλίου της ΜΑΞΙΑΔΗΖ είναι  πρόσφατη και τα νέα μέλη της Διοίκησης δεν έχουν ακόμη πλήρη ενημέρωση και γνώση  της λειτουργίας της εταιρείας.

Ο Τάσος Τανταρούδας  ως  Διευθύνων Σύμβουλος  από την έναρξη της θητείας της νέας Δημοτικής Διοίκησης  με τις ερωτήσεις που του υποβάλαμε,  «οριοθετεί» όπως μας εξηγεί το στίγμα της διοικητικής γραμμής της εταιρείας που ακολουθεί προκειμένου να αξιοποιηθεί  η δημοτική περιουσία η οποία είναι σημαντική για την εύρεση πόρων  που θα αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας.

Παράλληλα περιγράφει τη λειτουργία ορισμένων ακινήτων  που διαχειρίζεται η εταιρεία   όπως για τον τρόπο λειτουργίας του κυλικείου του Νεκροταφείου, για τις σημαντικές αποφάσεις που πήρε πρόσφατα το Δ.Σ. για τις αδειοδοτήσεις των γκαράζ , για το ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης και εμπορικής αξιοποίησης του «Ρυθμού» κλπ.

Οι αρμοδιότητες της Μονομετοχικής Εταιρείας είναι πολλές και ουσιαστικές για το prestige ενός Δήμου, γιατί διαχειρίζεται την περιουσία του.

Ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κύριε Τανταρούδα που αναλάβατε καθήκοντα  από την αρχή της θητείας της νέας Διοίκησης του Δημάρχου Βασίλη Θώδα, σε ποια θέματα δώσατε περισσότερη βαρύτητα για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας;

Καταρχήν σας ευχαριστώ για την ερώτηση κύριε Ραυτόπουλε γιατί μου δίνετε την ευκαιρία να οριοθετήσω το στίγμα της διοικητικής γραμμής που ακολουθώ και θα ακολουθήσω ως Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας μέχρι τη λήξη της θητείας μου.

Η πρώτη φράση  που έρχεται στο νου κάποιου που διοικεί μία ανώνυμη εταιρεία με σκοπό την εκμετάλλευση και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας ενός δημόσιου οργανισμού είναι αυτό που ονομάζουν οι αγγλοσάξωνες «addedvalue», δηλαδή «προστιθέμενη αξία» .

Η μεγαλύτερη βαρύτητα λοιπόν δόθηκε στο να βρεθούν οι αποδοτικότερες μέθοδοι και πρακτικές ώστε να  αναξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία και οι χρήσεις που διαχειρίζεται η ΜΑΞΙΑΔΗΖ στο μέγιστο βαθμό, λαμβάνοντας υπόψη ότι σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας μεγάλης αξίας, είχαν συστηματικά απαξιωθεί τα τελευταία χρόνια..

Φυσικά συζητούμε για μία εξελικτική-δυναμική  διαδικασία η οποία προϋποθέτει  αναστοχοθέτηση,  χάραξη νέων στρατηγικών, ανακατανομή ρόλων και  παροχή εκπαίδευσης στο προσωπικό, προμήθεια μηχανογραφικών εργαλείων και πληροφοριακών συστημάτων, νομιμοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων, επισκευή μηχανολογικών εγκαταστάσεων, αδειοδότηση χρήσεων, πρόσληψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού και εφαρμογή ορθών πρακτικών.

Ταυτόχρονα  με τα ανωτέρω, στη βούληση μου είναι η πλήρης εφαρμογή και η εξάντληση όλων των νομικών μέσων και βοηθημάτων ώστε να εισπραχθούν σε όποιο βαθμό έχουμε τη δυνατότητα, οι ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις των στρατηγικών μεγαλοοφειλετών και κακοπληρωτών του παρελθόντος.

Τα χρηματικά ποσά που θα προέλθουν από τις εισπράξεις αυτές θα αποτελέσουν μοχλό περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας.

Στις αρμοδιότητές σας συμπεριλαμβάνεται και το κυλικείο του Κοιμητηρίου. Μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η λειτουργία του είναι η επιθυμητή;

Σχετικά με το Κυλικείο του Δημοτικού Κοιμητηρίου Ζωγράφου , Κοιμητηρίου το οποίο είναι το τρίτο μεγαλύτερο στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, εκτιμώ ότι πλέον έχει περιέλθει σε ικανοποητική τροχιά η λειτουργία του.

Γεγονός είναι ότι μία επιχείρηση εστίασης η οποία διαχειρίζεται από Δημόσιο Οργανισμό, μειονεκτεί σημαντικά στον τρόπο λειτουργίας της και στις οικονομίες κλίμακας που μπορεί να τύχει, σε σχέση με μία ιδιωτική  επιχείρηση, δεδομένου ότι στους τομείς προμηθειών και πρόσληψης προσωπικού, ακολουθεί τους κανόνες του Δημοσίου.

Εκεί επαναπροσεγγίσαμε το θέμα της εμφάνισης και του τρόπου λειτουργίας του προσωπικού, την βελτίωση της συνεργασίας με τους εργολάβους κηδειών λαμβάνοντας υπόψη ταυτόχρονα τη φύση της εργασίας τους, προσλάβαμε υπεύθυνο της μονάδας με μεγάλη εμπειρία στην εστίαση, ο οποίος συντονίζει το προσωπικό καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας του, υποδέχεται το κοινό και επιτηρεί τη διαδικασία παρασκευής και σερβιρίσματος των προϊόντων. Αυτή τη στιγμή προγραμματίζουμε άμεση αλλαγή στις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε, βάζοντας ελληνικό καφέ άριστης ποιότητας και κονιάκ Μεταξά 5*,  χωρίς να μεταβάλουμε την τιμή λιανικής των ειδών που παρέχουμε στις τελετές.

Στα πλάνα της εταιρίας είναι επίσης να εξετάσει και την παροχή γευμάτων σε τελετές, κατά ειδική απαίτηση και περίπτωση, σε προσιτές για το κοινό τιμές ,ώστε να αντιμετωπίσουμε όλο το φάσμα του ανταγωνισμού.

Φυσικά η αναστολή της λειτουργίας της μονάδας λόγω Covid, για περίπου 3 μήνες  επέφερε σημαντική κάμψη στις προοπτικές που θέσαμε.

Τώρα πλεόν η μονάδα από τα μέσα Ιουνίου επαναλειτουργεί με τα πλέον ασφαλή μέτρα προστασίας γεγονός που αναγνωρίζεται ένθερμα από όσους μας επισκέπτονται.

Άλλο πολύπαθο θέμα που αντιμετωπίζεται ως εταιρεία, είναι η αδειοδοτήσεις των γκαράζ. Υπάρχει κάποιο πρόβλημα που καθυστερούν;

Όσον αφορά το ζήτημα των αδειοδοτήσεων των δύο στεγασμένων χώρων στάθμευσης εκείνου επί της οδού Γεωργίου Ζωγράφου και εκείνου επί της πλατείας Τερζάκη που εκμεταλλεύεται η ΜΑΞΙΑΔΗΖ, πράγματι παρατηρούνται καθυστερήσεις.

Παρά την καλή εκ των προτέρων πρόθεση να επέλθει άμεσα η νομιμότητα και η έκδοση των αδειών λειτουργίας τους , διερευνώντας σε βάθος τα θέματα συμμόρφωσης με την παρούσα νομοθεσία, διαπιστώθηκε σωρεία κενών και ατελειών, με σημαντικότερη αυτή στο παρκινγκ της Γ. Ζωγράφου το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο σε δομημένη επιφάνεια ακίνητο ιδιοκτησίας του δήμου Ζωγράφου, 7.000 τ.μ. περίπου και η πρόσφατη αποτύπωση του ανέδειξε σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα στοιχεία της υπάρχουσας εγκεκριμένης οικοδομικής άδειας.

Για το λόγο αυτό εκ του νόμου απαιτείται, και το συμβούλιο της εταιρίας πρόσφατα αποφάσισε και υπερψήφισε την διενέργεια μελετών από αρμόδιους κατά αντικείμενο μηχανικούς και την υπαγωγή στο Ν.4495/2017 που αφορά την πολεδομική τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων.

Παράλληλα οι επιφορτισμένοι με την κατάθεση μελέτης πυροπροστασίας και άδειας λειτουργίας μηχανικοί, υπέδειξαν σωρεία επισκευών, συντηρήσεων και προσθηκών στα μέσα πυρασφάλειας και πυροπροστασίας.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ανάγκη τοποθέτησης πλήρους κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης και ασφάλειας στο σύνολο των χώρων στάθμευσης που διαχειρίζεται η ΜΑΞΙΑΔΗΖ, δημιούργησε την ανάγκη για προγραμματισμό δαπάνης σημαντικών ποσών με αποτέλεσμα τον επανακαθορισμό του προγράμματος δαπανών της εταιρείας και εν τέλει στην καθυστέρηση λήψης αποφάσεων.

Σημειώνω εδώ για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι η επιχείρηση έχει ίδια έσοδα και δεν επιχορηγείται από το Δήμο Ζωγράφου, είτε τακτικά είτε έκτακτα.

Σε κάθε περίπτωση το συμβούλιο της εταιρίαςέλαβε πρόσφατα σημαντικές αποφάσεις για την εκτέλεση των αναγκαίων ενεργειών και σε σχετικά σύντομο χρόνο θα προχωρήσουμε στην έκδοση των απαραίτητων κατά το νόμο αδειών λειτουργίας.

Τι γίνεται κύριε Τανταρούδα με το «αγκάθι» της εταιρείας που λέγεται «Ρυθμός». Τι σκέπτεστε να κάνετε, είναι ένα φιλέτο για την επιχείρηση και το Δήμο;

Αναφορικά με το πρώην αναψυκτήριο «Ρυθμός» έναντι του Πάρκου Γουδιού, θα τολμούσα να πω ότι δεν αποτελεί πλέον αγκάθι για τη ΜΑΞΙΑΔΗΖ και το Δήμο Ζωγράφου.

Πήραμε τη σημαντική απόφαση κύριε Ραυτόπουλε να διέλθουμε την εποχή της συστηματικής απαξίωσης και να αναθέσουμε σε έμπειρο μηχανικό την υπαγωγή του ακινήτου στο Ν.4495/2017 και την πολεοδομική του τακτοποίηση.

Αυτή τη στιγμή η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της προσωρινής υπαγωγής στο νόμο , ατελώς, για ίδια χρήση.

Σημειώνω ότι το εν λόγω ακίνητο παραμένει εκτός εκμετάλλευσης από το 2013 οπότε εξ ορισμού δεν μπορούμε να αναφερόμαστε σε φιλέτο και δυστυχώς ο Δήμος Ζωγράφου δεν είναι Δήμος Αργυρούπολης-Ελληνικού στον οποίο πρόκειται να λάβουν χώρα σημαντικές επενδύσεις μεγέθους.

Παρόλα αυτά υπάρχει στον άμεσο ορίζοντα το διαδημοτικό σχέδιο αξιοποιήσης το οποίο ονομάζεται «Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδί» , σχέδιο εντός του οποίου, ο Δήμαρχος Ζωγράφου κ. Βασίλης Θώδας διεκδικεί τα μέγιστα οφέλη για το Δήμο Ζωγράφου και τους δημότες του.

Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζουμε μαζί με το Δήμο Ζωγράφου, μέχρι το τέλος του έτους να προχωρήσουμε στην οριστική υπαγωγή του ακινήτου στο Ν.4495/2017 καταβάλλοντας το ανάλογο ειδικό πρόστιμο διατήρησης για τριάντα χρόνια και κατόπιν να συντονίσουμε την ένταξη του στο ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρησης και την αποτελεσματικότερη εμπορική του αξιοποίηση, ενέργεια η οποία θα προσδόσει άμεσα εξαιρετικά υψηλή αξία στο περιουσιακό αυτό στοιχείο και θα επιφέρει στα επόμενα χρόνια ως έσοδα, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στα ταμεία της ΜΑΞΙΑΔΗΖ και κατ’ επέκταση του Δήμου Ζωγράφου.

Ποια είναι η θέση της ΜΑΞΙΑΔΗΖ όσον αφορά την επένδυση «Μπουραντζά»το ιστορικό της οποίας πρόσφατα αναφέρθηκε σε τοπική εφημερίδα, όπως επίσης μάθαμε ότι πρόσφατα ανανεώθηκε η ενοικίαση του κυλικείου. Πότε έγινε για πόσα χρόνια και με τι μίσθωμα.

Παραθέτοντας ένα σύντομο ιστορικό της μισθωτικής σχέσης της ΜΑΞΙΑΔΗΖ με τον κ. Α. Μπουραζά, αναφέρω ότι η αρχική μίσθωση συνάφθηκε το 2003 με πενταετή διάρκεια. Κατόπιν το 2008 συνάφθηκε νέα μίσθωση με επταετή διάρκεια έως το 2015.Το 2015 έγινε αίτημα από τον κ.Μπουραζά για τετραετή παράταση της μίσθωσης έως το 2019 η οποία δόθηκε χωρίς έγγραφη συμφωνία με τους ίδιους όρους και υποχρεώσεις .Τέλος τον Απρίλιο του 2019 ο κ. Μπουραζάς νομίμως αιτήθηκε παράταση της μισθωτικής σχέσης για επτά έτη έως τον Απρίλιο του 2026, κάνοντας χρήση του νόμου των εμπορικών μισθώσεων πρό του 2014 όπου αναφέρεται το δικαίωμα του μισθωτή να ζητήσει μονομερώς παράταση της μίσθωσης για όσα έτη συμφωνήθηκαν στην αρχική μίσθωση, δηλαδή για επτά έτη.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΜΑΞΙΑΔΗΖ ορθώς ενέκρινε με απόφαση του το αίτημα του μισθωτή, με τό ίδιο μίσθωμα που συμφωνήθηκε στην αρχική σύμβαση, δηλαδή 3.121,64 ευρώ μηνιαίως πλέον αναπροσαρμογών τιμαρίθμου.

Πέραν αυτών στο αρχικό μισθωτήριο συμφωνήθηκε η μίσθωση χώρου αναψυκτηρίου 42 τ.μ. περίπου , με δικαίωμα χρήσης 70 τ.μ. κοινοχρήστου χώρου και υποχρέωση καταβολής των τελών χρήσης κοινοχρήστου χώρου απευθείας στο Δήμο Ζωγράφου.

Τον Ιούλιο του 2019 ο κ. Μπουραζάς αιτήθηκε στη ΜΑΞΙΑΔΗΖτην τακτοποίηση χώρου 7 τ.μ. περίπου η οποία και ενεκρίθη. Αφορούσε σε μή ορθή επιμέτρηση του χώρου που αρχικά μισθώθηκε.

Οφείλω να σημειώσω οτι ο κ. Μπουραζάς ουδέποτε απασχόλησε τη ΜΑΞΙΑΔΗΖ και καταβάλει τα μισθώματα ανελλιπώς .

Σχετικά με την χρήση ή κατάχρηση του κοινοχρήστου χώρου και την διαμόρθωση αυτού όπως αναφέρθηκε σε άλλη τοπική εφημερίδα, δεν αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος της ΜΑΞΙΑΔΗΖ και κατά συνέπεια δεν μπορεί η εταιρεία να έχει επίσημη θέση περί αυτού.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε υπέρ της νομιμότητας και της εφαρμογής αυτής.

 

 

Σχολια: 0

Δεν υπάρχουν σχόλια.